Deadlift Mulepose Rød

55,20 DKK

Deadlift Mulepose/Rygsæk i rød

Fremstillet af stærk, vandtæt, modstandsdygtig over for skader. Ekstremt rummelig, det holde dit esktra udstyr til "the Gym" eller bare til en udflugt med venner. Den har en ekstra sidelomme med lynlås, perfekt til de mindre ting.
 
Fremstillet i EU.
Dimensioner: 41 cm x 48 cm
Sammensætning: 100% polyester 

 

Antal
1
Tilføj til kurv

Lidt historie om Muleposen

Den officielle fødested for Muleposen "på Engelsk TOTE BAG" som vi kender den i dag er 1940'erne i USA. Det blev oprindelig fremstillet som en "ispose" i 1944. Den store boksede taske blev stadig genkendelig i dag fremstillet af tungt lærred. Navnet skulle antyder, brug til at transportere is fra bilen til fryseren. Tasken var et hit, og folk indså, hvor nyttig en sådan robust, alsidig taske kunne være.

Mode industrien

I 1960'erne begyndte Muleposerne virkelig at begynde populær og ikke kun på grund af funktionalitet. Muleposerne begyndte også at dukke op  i moden. Den firma L.L. Bean opgradere deres designer af deres originale ispose, tilføjede en farve beskåret bund og håndtag i flere munter nuancer. Udseendet af L.L. Bean's "TOTE BAG" blev så ikonisk, at det stadig kan findes over alt i mode verden og mange har skabt deres egne variationer.


En anden mindeværdig "Tote Bag" fra 1960'erne blev skabt af den amerikanske designer Bonnie Cashin til Coach. Cashin var en af ​​de første til at "designe deres egen stil af taske - hendes version var skåret af læder og kom i en række unikke, levende farver. Den elegante "Cashin Carry" cementerede tasken ikke kun som en funktionel daglig nødvendighed, men også som et stilfuldt tilbehør.

Reklame Mulepose

"Tote Bag" blev stadig brugt vidt omkring i 1970'erne og langt ind i 80'erne. Efterhånden som Muleposen popularitet voksede, udvides til mange forskelig brug. For eksempel begyndte virksomheder at bruge Muleposen som reklame. Lærredspose var billige at fremstille, og det var let at udskrive et logo på fronten og sælge dem som merchandise. I 1980 frigav den berømte boghandler The Strand sin ikoniske taske. Boghandlen købte sorte lærred ænderposer i bulk, udskrivning af grafik, der bar butikens navn, adresse, kontaktoplysninger, og det er mærkelinje “18 mil bøger.” Denne taske kan ses over alt i ​​New York i dag.